Az Európai Unióban az autók károsanyag kibocsátása állandó téma, évek folynak a tárgyalások a csökkentés fontosságáról. A folyamatosan szigorodó szabályozásoknak meg is van az eredménye, ugyanis az autógyártók sorra állnak elő az újabb és újabb ötletekkel, hogy az egyre szigorodó elvárásoknak eleget tudjanak tenni.
A DPF vagy a FAP közti különbségek kapcsán bővebb információkért klikk ide! Az egyre szigorúbb kritériumok és kihívások komoly kihívás elé állítják az autógyártókat, akik ebben az igencsak szorult helyzetben kifejlesztették a részecskeszűrőt, amely eleinte csak néhány autóba került bele, viszont az egyre szigorodó szabályozások miatt ma már minden dízel üzemű autóban kötelező tartozéknak számít. A részecskeszűrő szűri meg az égésből származó füst és korom mikrorészecskéit. Az alkatrész a kipufogó előtt kapott helyet, ezért a kiáramló gázok csak úgy távozhatnak a levegőbe, hogy előtte áthaladtak az alkatrészen. A miniatűr szemcsék megtapadnak a részecskeszűrő falán, amik így nem jutnak ki a levegőre. Természetesen a részecskeszűrő nem képes az idők végezetéig megkötni ezeket a szemcséket, idővel telítődni fog. A részecskeszűrő egy olyan különleges alkatrész, mely képes az úgy mondd regenerációra, ami a felhalmozott korom kiégetését jelenti.
Ehhez mi annyit tudunk hozzátenni, hogy megteremtjük az alkatrész regenerációjához szükséges feltételeket. A részecskeszűrőre jobb odafigyelni, mivel, ha tönkremegy, akkor a csere akár több százezer forintra is rúghat. A részecskeszűrők közt nem igazán van különbség, mindegyik drága és ugyanaz a működési elvük. Ugyanakkor bizonyos esetekben FAP, míg máskor DPF a megnevezésük. Ezek angol mozaikszavak. Gyakorlatilag a kettő közt annyi a különbség, hogy a FAP jellemzően olyan dízelüzemű autókban fordul elő, amelyeknek van valamilyen köze a francia autógyártáshoz.