Lada története – amit tudunk Zsiguliról

Mindenki számára, akik már betöltötték a 18-dik életévüket, illetve azoknak, aki imádják az autókat, ismerős lehet a Zsiguli és Lada megnevezés. A 2000-es évek végéig, hazánkban a Lada volt a legnagyobb számban eladott autó.

A Lada története sokak számára nem ismert, viszont röviden megismerhető a kocsiguru.hu oldalon. Ez a négykerekű kocka csoda a kommunizmus hozadéka volt. 1966-ban a régi Szovjetunió, vagyis a mai Oroszország kapcsolatot hozott létre a Fiat motorral, és megalkották a Zsiguli autómárkát. Az autógyár helye a Volga partján volt, közel a 400méter magas hegyhez, amit Zsigulinak hívtak, és erről nevezték el ezt a különleges csúcs gyártmányt. Az első autó 1970-ben készült el, amihez a Fiat 124típusú motorját és emblémáját használták alapként. A VAZ 2101 nevet adták neki. A megjelenés után, már egy év múlva hazánkban is kapható volt ez a különleges autó, melyet először egy debreceni hölgy kapott meg.

A későbbiekben, a kocsikban már az 1300-as és 1600-as motorok is megjelentek, amit még mindig kézzel készítettek az orosz gyárban. A futószalagos, vagyis a nagyüzemi gyártását csak később kezdték meg. Ezután már 1975-ben, a Zsiguli nevet is megváltoztatták, mivel a külföldi országokban nehezen ment a kiejtése, és nem igazán jegyezték meg, ezáltal az eladása is nehezebbé vált. Ekkor adták neki a Lada nevet. A márka autói közül, mindenképp említést igényel a Lada Niva terepjáró, amit a mai napig sokan szeretnek, és előszeretettel vásárolnak. Ezt a remek modellt 1975-ben dobták piacra. Ez volt a gyár első modellje, amit már nem a Fiat modelljére építettek meg, hanem egy teljesen új, 1600köbcentis motorral láttak el, önhordó karosszériával és összkerék meghajtású motorral szereltek fel. Ez nem csak a Lada hazájában, de az egész világon nagy újdonságnak számított.