A tengelykapcsoló, vagy ahogy a többség emlegeti kuplung fontos feladatot tölt be a gépjárműben. Az alkatrész a motor által létrehozott energiát a sebességváltó felé továbbítja, ami így a hajtott kerekekhez ér és az autó mozgásba lendül. Na, de mi történik akkor, ha a kuplung pedál lenyomását követően azt érezzük, hogy az továbbra is lent marad?
A kuplung beesés kapcsán bővebb információkért katt ide! A kuplung három részből áll, melyek egymás nélkül nem tudnak működni. Ezek a kuplungszerkezet, kuplungtárcsa és a kinyomó csapágy. A pedállal kiegészülve ezek képesek kellő energiát továbbítani a megfelelő sebességfokozat kiválasztásával. A kuplung és a pedál közti utat valamiképp át kell hidalni, melyet a legtöbb autóban a kuplung bowden végez. A modern autókban viszont a hidraulikus tengelykapcsoló beépítésére kerül sor. utóbbi azért előnyös, mert önállóan állítja magát a kuplungtárcsa kopásához, míg előbbi esetében ez csak manuálisan megoldható. Az autó használata során a kuplung részei folyamatosan kopnak, amit elsősorban az mutat, hogy a kuplungpedál felpuhul, beesik, esetleg keményebbé válik.
Ha ezeket a jeleket tapasztaljuk, akkor az egyértelműen arra utal, hogy a tengelykapcsolóval valami baj van. Bowdenes típus esetében a szál megnyúlhat, de akár el is szakadhat. Ha a pedál beesett, akkor mielőbb keressünk fel egy szervizt a problémával. Abban az esetben, ha a kuplungpedál beesett és az elengedést követően sem ugrik vissza a helyére, hanem az autó alján marad, akkor nagy valószínűséggel a bowden elszakadt. Hidraulikus tengelykapcsolónál pedig nagy eséllyel szivárog vagy akár már el is folyt a benne lévő folyadék. Emellett az is problémát jelenthet, hogy megsérült a kuplungszerkezet rugója és emiatt nem képes a pedál visszaugrani eredeti helyzetébe.