Az üzemanyag szivattyú működése

Egy autó motorja az üzemanyag és a levegő keverékét égeti el működés közben. Ahhoz azonban, hogy a motor elegendő mennyiségű és folyamatos üzemanyag ellátásban részesüljön egy nagyon fontos alkatrészre van szükség.

Az üzemanyag szivattyú biztosítja a folyamatos üzemanyag ellátást, amelyet az üzemanyag tartályból szivattyúz fel. Az üzemanyagot ebből tartályból egy csövön keresztül szivattyúzzák a motorig, ahol a porlasztóban levegővel keverik, majd a motor beszívja ezt a keveréket. A szivattyú lehet mechanikus vagy elektromos is, ebben az esetben általában az üzemanyagtartály mellett vagy akár az üzemanyagtartályban van. A biztonság érdekében a benzintartályt az autók ellenkező végén helyezik el a motortól távol, így néha az üzemanyag szivattyú is itt kap helyet. A tartály belsejében egy úszó működik egy elektromos érzékelő egységgel, amely áramot továbbít az üzemanyag-mérőbe jelezve, hogy mennyi üzemanyag van a tartályban. Egy mechanikus szivattyúban a működtető kar folyamatosan fel-le mozog, de a membránt csak a szivattyúkamra feltöltéséhez szükséges módon húzza le. A visszatérő rugó tolja fel a membránt, hogy benzin kerüljön a porlasztóba. A szivattyút a vezérműtengely, vagy a főtengely által hajtott speciális tengely hajtja meg.

A kar másik vége, amely lazán kapcsolódik egy gumi membránhoz, amely a szivattyú kamrájának padlóját alkotja és magával húzza a membránt. Amikor a kar lehúzza a membránt, szívó erőt hoz létre, amely az egyirányú szelepen keresztül az üzemanyag-cső mentén az üzemanyagot a szivattyúba vezeti. Ahogy a forgó bütyök tovább fordul és már nem nyomja a kart, visszafelé mozgatja azt egy visszatérítő rugó segítségével, enyhítve a membránra nyomást gyakorló erőt. Az üzemanyag szivattyú online vásárlása már nem bizonyul egy bonyolult feladatnak. Rendeljen Ön is az interneten keresztül egyszerűen!