A fékdob acélöntvény sima belsővel, valamint bordázott külsővel rendelkezik. A bordák merev szerkezetűek, ami azért lényeges, mert azt segíti elő, hogy könnyebben hűljön. A megfelelő karbantartás és szerviz által igazán hosszú ideig, akár 100-150 ezer kilométert is elfut.
Fékdob csere idővel mindenképp szükségessé válik, erre jobb felkészülni. A csere érinti mindkét oldalt, valamint a fékpofákat és a munkahengert egyaránt. Fontos tudni, hogy a 150 ezer kilométer csak afféle iránymutató szám, korábban is eljöhet a csere ideje, éppen ezért érdemes figyelni a kopás jeleit. Tipikus jelek például a megnövekedett fékút vagy a puha fék. Szintén árulkodó jel lehet, hogy a kézifék magasabban fog, így az sem kizárt, hogy már a bowdent is cserélni kell. A fékdob a dobfék külső stabil alkatrésze, amit a tengelyhez rögzítettek és ebben forog, továbbá fékezéskor a fékpofa ehhez nyomódik. A fékdob ma már kisebb teljesítményű vagy régi gyártmányú autóknál esetében használatos és alapvetően a hátsó kerekek fékezése a feladata. A tengelyhez van erősítve a dob és a fékpofa a belső felülethez nyomódik, ennek következménye a fékező erő. Ha a fékdob elkopik vagy deformálódik, akkor mindenképpen cserélni kell.
A fékdob egy olyan acélöntvény, mely sima hengerpalást belső felülettel rendelkezik, külseje pedig bordázott. Ez azért lényeges, mert így a szerkezet könnyebben hűl le, mivel merevebb. A fékpofák, valamint rajtuk a fékbetétek belülről szorulnak a fékdobhoz. A fékdobkarbantartásra szorul és körülbelül 15 ezer kilométerenként érdemes szervizeltetni. Ezáltal 100-150 kilométeren keresztül is lehet vele menni, bár a fékpofák időközben cserére szorulnak. Fékdobokat és bővebb információt az alkatreszek.hu webáruházban találhat!