A kinyomócsapágyról elmondható, hogy a második leggyakrabban elromló alkatrésze a tengelykapcsolónak. Ennek oka, hogy nagy nyomatéknak van kitéve, de a sofőrök nem megfelelő vezetési stílusai is hozzájárulhatnak tönkremenéséhez.
Kinyomócsapágy élettartama meghosszabbítható azáltal, ha a kuplung és a váltó megfelelően van használva. Ha nem így tesz a sofőr, akkor akár felére vagy harmadára is csökkentheti a kinyomócsapágy élettartamát. Konkrét példát említve, ha rendszeresen lenyomva tartja a sofőr a kuplung pedált, miközben a pirosnál áll. Ehelyett helyesebb, ha üresbe teszi a váltót és felengedi a kuplungot. A legbiztonságosabb, ha a motor és a váltó nincs függetlenítve egymástól, kizárólag megállás előtt. A kinyomócsapágy alapvetően nagy teherbírással rendelkezik. A kinyomócsapágy egy bowdenen vagy ritka esetekben hidraulikus rendszeren keresztül közvetlen kapcsolatban áll a kuplungpedállal. Minden egyes sebességváltáskor, indításkor, valamint megálláskor hatalmas terhelés éri, mert a kuplungtárcsát a forgatása közben mozgatja. Tehát, ha a kuplungpedált lenyomjuk, akkor a kinyomócsapágy kopik. Így már érthető, hogy a vezetői hiba milyen nagy mértékben hozzájárulhat az alkatrész tönkremeneteléhez.
Joggal merül fel a kérdés, hogy mikor lehetünk benne biztosak, hogy elérkezett a kinyomócsapágy cseréjének ideje. Félreérthetetlen jel, ha egyre nehezebben lehet váltani, valamint, ha a kuplungpedál lenyomásakor a motortérből búgó, zörgő, zakatoló hangok érkeznek. Ebben az estben minél előbb szervizbe kell vinni az autót. Ezt a hibát nem szabad összetéveszteni a kuplungtárcsa kopásával, mivel abban az esetben a motor felpörög, azonban az autó mégsem gyorsul rendesen, mivel a tárcsa csúszik.