Milyen volt az első sikeres „reklámhadjárat”

A 19. század technikai fejlődése és a kiváló írók munkája  miatt szinte korlátlan számú sajtóközleményt adtak ki, így a hirdetési felületek száma arányosan nőtt. Az írástudatlanság azonban még mindig nagy probléma volt, de mint bármi másra, erre s találékony megoldás született. Abban az időben elképzelhetetlennek tűnt, hogy mindenki részesülhet az „olvashatóság” kiváltságából. Rájöttek, hogy nem csak arra kell ösztönözni az embereket, hogy szövegeket vásároljanak, hanem képeket is.

Katt ide a részletekért és mindent megtudhat a reklámok megjelenéséről, történelméről valamint a fontosságukról is. A mezzotintónak köszönhetően  már lehetséges a színes nyomtatás is. A folyamat lényege, hogy kis réseket hoztak létre egy rézszeletben, a tinta ebbe a mélyedésbe került. A lyukak mélysége nem volt egyenes, a mélyebb nyílásoknál több festéket használtak fel, amelyek a színeken kívül már tónusokban is megjelentek. Ebben az időben csak négy színt tudtak előállítani, de az így reklámozott termékek hatalmas sikert arattak.

Ha az első sikeres „reklámot” keressük, meg kell említenünk Thomas J. Barratt nevét. Ő volt az, aki egyedülálló módszerének köszönhetően képes volt sikeressé tenni a Pears szappant. Nem bonyolult kapcsolatokat keresett, hanem követte az egyszerűség elvét. Mivel a felső rétegeknek szerette volna reklámozni a szappanokat, megvásárolta a divatos festmények szerzői jogát. Miután ez megtörtént, egyszerűen rányomtatta a „Pears szappant”, és szerkesztett egy szappant vagy néhány buborékot a képre. A módszer túlzás nélkül lenyűgöző volt. Az olyan arisztokrata családoknál, ahol nem volt Pears szappan a fürdőszobában, többször kigúnyolták a vendégek. Bővebben erről weboldalunkon olvashat majd, ezért megéri benézni hozzánk.